miercuri, 17 februarie 2010

In randul lumii

In primul rand, cred ca exista lucruri pe care trebuie sa le stie toata lumea. Unul dintre aceste lucruri este ca nu poti sa dai sfaturi atunci cand porti un puloveras crosetat cu ochiuri mari si volane peste o bluza cu buline si asezonezi totul cu o esarfa cu flori. Asta asa, ca sa se stie.

***

Tocmai ce m-am intalnit cu o colega si prietena din facultate, careia ii voi spune in continuare Mo. Mo era pe vremuri o fata draguta, vesela, care glumea mult si care in permanenta avea o problema cu cel putin unul dintre cei doi sau trei iubiti ai ei de la momentul respectiv, problema pe care gaseam de cuviinta sa o dezbatem la masa din bucataria mea, inconjurate de galeti cu maioneza in care inmuiam grisine, castraveti murati sau orice altceva ne mai cadea in mana. Mi-a amintesc si azi pe Mo, odata, la masa, explicandu-ne mie si lui Mi (cealalta prietena a noastra), cu dintii plini de coji de seminte, cum e cu iubirea asta. So she was fun, desi a fost dintotdeauna cea mai maritabila dintre prietenele mele.

***

Acum, Mo se marita. Discursul ei, altadata atat de amuzant, s-a schimbat intr-o predica monotona despre restaurante, rochie, lumanari, flori, ce muzica o sa cante nu stiu cine, ce biserica, ce petrecere.Ce fac miresele in mod normal. Bridezilla. Si ca orice Bridezilla lobotomizata, a ajuns la concluzia, dupa nenumarate explicatii despre cum trebuie sa faci compromisuri, sa te maturizezi, sa iti iei viata in maini, ca ar trebui sa intram si noi in randul lumii. Ca si cum maritisul te-ar propulsa urgent intr-un loc in care iti e bine, toata lumea merge la piata si gateste cu consortul si e fericita. Ceea ce s-ar putea sa fie chiar adevarat. Nu am de unde sa stiu. Ce ma uimeste este, insa, faptul ca nu stiam ca nu sunt in randul lumii. Sau daca acum sunt in randul unei lumi si atunci as fi in alt rand al altei lumi, e lumea aia in randul careia nu sunt acum mai buna? Adica merita sa vrei sa fii in randul lumii?

5 comentarii:

  1. mie imi este foarte frica de persoanele care se marita pentru cachiarcred in asta. how utterly unreasonable is that?

    RăspundețiȘtergere
  2. din cate vad eu, nici tu nu prea esti in randul lumii, runbaby. ceea ce e reconfortant

    acu serios, si pe mine ma sperie gandul asta

    RăspundețiȘtergere
  3. inca nu pot sa cred ca ai zis ca am chakra inchisa. o sa dau commenturi pana ce o sa-mi scrie la word verification "whore"

    RăspundețiȘtergere
  4. pis, nu imi retrag cuvintele pana cand nu o sa iti apara whore la word verification. am zis :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Draga mea Xenu, iaca ce zice si dansa: http://tinyurl.com/yzn5o5p

    Flouncing my way in here
    t

    RăspundețiȘtergere