joi, 21 octombrie 2010

Avem niste probleme*

Cel mai des, problemele mele sunt de tipul: cu ce ma imbrac azi/in ce fel ma ajuta metoda universala a lui Culianu, as seen by Patapievici(mda) sa decid cu ce ma imbrac azi. Veti recunoaste ca am dreptate, nu multe lucruri sunt mai importante pe lumea asta. Insa sunt cateva. Iar unele dintre ele mi-au captat atentia zilele astea, si ceea ce e de mirare e faptul ca respectivele probleme imi vin din blogosfera.

In primul rand, Gala Premiilor Gay. In fiecare an, cu doua ocazii foarte precise se isca un miniscandal in randul blogurilor gay (daca exista asa ceva). O data se intampla cu ocazia pride-ului. Atunci cateva bloguri demult uitate se activeaza si incep sa toarne informatii si invective, de la caz la caz. A doua ocazie este Gala mai sus numita. Si anul acesta respectiva Gala a cauzat niste pareri care mai de care mai interesante despre felul in care au fost alesi castigatorii. Ce e drept, castigatorii sunt cum nu se poate mai penali, iar nominalizarile sunt, si ele, ceva de vis. Adica atunci cand Stirile ProTV, Bucurenci, Afrim, Anna Lesko si Andreea Balan ajung in aceeasi oala e clar ceva necurat la mijloc, din motive evidente. Din cate inteleg, pentru ca nu am fost la fata locului, problema unei parti a comunitatii este aceea ca votarea nu a fost transparenta, ca nu se stie cine a fost in juriu si ca o astfel de Gala nu poate reprezenta o comunitate atata timp cat alege sa o faca asa. Nu am nicio obiectie fata de nemultumirile lui Mitzy sau ale lui Wannabegay, dar am cateva comentarii legate de ceea ce au spus ei ca si atitudine generala.
Asta pentru ca eu traiesc de ceva ani cu impresia ca bruma de gay out din Romania are cateva interese majore, sa le numim prioritati. Printre acestea, egalitatea in drepturi si combaterea discriminarii de orice fel. Aceste lucruri pe care eu le consideram prioritati s-au dovedit, in timp, niste idei fixe si slab conturate la care oamenii se intorc din timp in timp, de cele mai multe ori cand exista un context care sa le aduca aminte de ele. In rest, comunitatea este foarte ocupata sa arunce cu mizerii in stanga si in dreapta, adica in apropiati si, culmea, in membrii aceleiasi comunitati. Asta in conditiile in care se intampla in tara asta lucruri mai grave decat o gala de trei lei manarita de cei de la Cluj. Aruncatul acesta cu cacat, sa o spunem pe-a dreapta, nu face decat sa proiecteze catre exterior o imagine foarte urata a comunitatii, dar, din pacate, si foarte adevarata. Si ma tot gandesc ca, atata timp cat persoane misto si inteligente, care ar putea face una alta pentru comunitate, isi consuma energia enervandu-se pe astfel de motive, nu au sa ajunga nicaieri. Cand ar putea sa faca lucruri mai bune. Pe care le si fac uneori. Dar faptul ca nu le fac cu aceste ocazii mi se pare trist. Mie. Deci mie, pentru mine, sa ne intelegem.
Evident, putinii cititori ai blogului meu vor putea spune ca nu am niciun drept sa comentez. Acesta este una dintre povestile pe care le aud cel mai des atunci cand vine vorba de astfel de scandaluri interne pe care, iata, le perpetuez si eu. In general, intre cele doua organizatii care se ocupa de poponarii din tara asta (da, am zis poponarii, sue me), exista acest mit cum ca nu ai voie sa comentezi daca nu ai fost acolo, nu ai pus umarul, eventual nu ai fost batut sau ceva. Dar, totusi, in urma unor lucruri pe care le tot fac in ultimii ani, care nu or fi ele fantastice, dar care exista, am fost acolo si am pus si umarul. Asta se pare ca imi da dreptul sa comentez (si mi-as dori si eu o statuie de la Dunareanu, pe aceasta cale. Si infiintarea categoriei Hag of the Year, plus premii retroactive).

Acum, ca am zis ce aveam de zis despre acest gen de atitudini, as mai vrea sa spun si ca mi-as dori sa ii vad pe cei doi, si pe altii la fel de misto ca si ei, facand mai mult de atat. Dar destul despre asta, pentru ca mai am inca o problema.

Am tot auzit zilele astea despre o conferinta cu femeile active in social media. Pe mine, nush daca stiti, nu ma intereseaza foarte tare social media, si, in afara faptului ca detin un blog in care scriu fix ce ma taie pe mine capul, ma cam doare in cot de ce se intampla in rest. In plus, nu sunt om, deci nici femeie, si am decis ca nu ma priveste sindrofia lor. Mai citesc un numar mititel de bloguri, is onorata ca cei care le scriu pe alea care imi par interesante gasesc ca si fituica mea este asijderea (sau poate ca sunt politicosi si le multumesc pe aceasta cale) si cam atat. Dar ce m-a uimit a fost ca am gasit pe blogul unei femei sinistre, care, atunci cand nu se ocupa cu cersitul de reclama, face reclama in detrimentul altor activitati la care este obligata (I know her well, unfortunately), un post despre cum ocupa ea o pozitie fruntasa in clasamentul blogurilor scrise de femei, si o pozitie onorabila in clasamentul general. Si asta m-a scarbit foarte tare, ca pana si in blogosfera avem aberatii de genul asta, frate, nu esti decat pe locul cutare la general, dar intre femei esti fruntasa, ce misto! Dincolo de faptul ca femeia respectiva nu e fruntasa decat in ordinea persoanelor pe care as vrea sa le calc cu masina pe cap sau sa le leg, bagate intr-un sac, de o linie de cale ferata, mandria legata de faptul asta mi se pare trista rau.
Atat am avut de zis. Ba nu, mai am de zis si faptul ca mi-a oarecum placut atitudinea celei de pe locul 1.

*acesta este un post de mui. Nu as fi zis initial.

10 comentarii:

  1. uuu... l-ai atacat pe Mitzy pentru articolul acid despre Gala. I really think u do have a point. Cred ca e de ajuns ura publica a altora pentru gay ca sa mai vedem si dovezile de ura intre ei. Si toate astea pentru niste premii care sunt facute for fun, mostly, la fel ca Mr.Gay sau Miss Travesty.

    cat despre doamna sinistra... stiu despre cine vorbesti pentru ca ii citesc blogul.. dansei :))

    am fost si eu la conferinta aia pentru femei. nu a avut nicio tenta feminista. discursurile care au fost tinute acolo erau chiar misogine si se puteau adresa la fel de usor si barbatilor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Chestia asta cu "l-ai atacat pe Mitzy" mi se pare o scorneala poponareasca si un nod in papura, drept sa iti zic. Nu am atacat pe nimeni, am scris despre niste lucruri. Scopul meu aci nu este sa atac pe careva.
    Cat despre "conferinta pentru femei", care, numai ca si formulare, ma duce cu gandul la tampoane, nu am nimic cu ea si nici asteptari sa fie sau nu feminista. Actually, I couldn't care less despre atare conferinta. Principiul este cel care ma deranjeaza.

    RăspundețiȘtergere
  3. Zice lumea ca te-ai intors impotriva mea, la asta s-a ajuns?! :)) Mie mi se par oarecum similare posturile noastre.
    Trebuie sa precizez ca postul meu s-a nascut tot dintr-o discutie cu Xenu (ca si al ei dintr-o discutie cu mine) si mai vreau sa zic ca din afara nu se vede mai nimic. Aceste evenimente au vizibilitate foarte mica in the hetero world. In alta ordine de idei ne batem gura degeaba, astia suntem si se pare ca asta ne place sa facem.

    RăspundețiȘtergere
  4. M-am rasculat, Mitzy, musc mana care m-a hranit.

    RăspundețiȘtergere
  5. Stii ce mi se se pare mie ciudat? Ca unii nici macar nu au catadicsit sa intre pe site-ul oficial al festivalului. Acolo ar fi gasit numele juratilor si absolut toate informatiile si nu ar mai fi scris in necunostiinta de cauza.
    Wannabegay de expl. a preluat informatii de pe Angelicuss.com si TotalGay.ro unde a fost la latitudinea redactorilor sa publice ce informatii doresc in articolele lor.

    Repet: acest festival de film (gala e eveniment satelit) are un site!!! Cum poate cineva sa comenteze cand nici nu s-a documentat macar?(dintr-o sursa "oficiala")

    Anul acesta s-a optat pentru un juriu format din oameni care se implica activ in comunitate. In prima faza, juriul a fost format din 10 persoane care au venit cu propuneri (nominalizari). Am vrut sa crestem calitatea. Anii trecuti apareau mereu aceleasi nominalizari (expl. Catalin Botezatu - la creatorul de moda al anului) ptr ca oamenii propuneau oamenii populari, oamenii de care ei auzisera, chiar daca in acel an nu facusera nimic. Anul acesta am vrut sa primim nume de oameni care chiar s-au evidentiat in 2010. Dupa ce nominalizarile juriului au fost stranse, ele au fost supuse votului deschis. Juriu s-a adunat la Cluj si a fost format din 5 persoane (doar o parte din cei 10 au putut ajunge). Pe site-ul festivalului gasiti si componenta. Daca un membru al juriului era in conflict de interese, parasea jurizarea. Iar eu, Lucian Dunareanu, NU am facut parte din juriu si nu am influentat cu absolut nimic jurizarea. Eu ca si organizator am tinut ca acest eveniment sa fie foarte bine organizat si corect. Nu sa-mi dau premii. Dar unii chiar nu stiu sa piarda... Iar daca Angelicuss a castigat la o categorie... cine ati fi vrut sa castige? Oricat de bun sau de prost o fi acest site, nu exista concurenta activa in materie de site-uri stric de informare. Iar meritul nu e al meu, ci a intregii echipe Angelicuss (vedeti caseta redactionala... ei sunt castigatorii!).
    Multumesc!

    p.s. foarte constructiv postul tau.

    RăspundețiȘtergere
  6. hopa! Ai primit acelasi comment ca mine! ca sa vezi :)
    si da Lucian, postul ei este constructiv, commentul tau copy/paste nu stiu ce sa zic

    RăspundețiȘtergere
  7. lucian, apreciez mult ca ti-ai luat din timpul tau ca sa raspunzi acestui post. apreciez mult mai putin, dar totusi corect, si continutul comentariului tau, pe care parca l-am mai citit undeva. stai, era pe blogul lui robert. deci, ce vreau eu sa iti spun tie este ca genul asta de raspuns nu iti face nicio favoare. in primul rand, pentru ca puteai sa te ostenesti sa raspunzi la ce am avut eu de zis, ca aci mi se pare ca ai raspuns lui wannabe si mitzy. apoi, pentru ca, chiar daca aveai de zis doar atat, nu cred ca era foarte greu sa o pui sub alta forma. si mai ales, cum probabil s-a observat din ce am zis eu in post, nu ma intereseaza nici juriul, nici gala, nici altceva de genul asta. ma rog, ma intereseaza un pic si ma si amuza ca tii sa te feliciti peste tot pentru premiul pe care l-ai luat.
    as vrea sa imi spui (copy/paste din alta parte would do) ce aveti voi de gand sa faceti in legatura cu aceste acuzatii/critici. asta asa, daca tot ai remarcat cat de constructiv este postul meu. m-ar interesa foarte tare. ce zici, te bagi?

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu as fi putut sa o spun mai bine. M-am saturat de atat self referential shit si mi-ar placea sa ne gandim mai mult la continutul mesajelor noastre.

    RăspundețiȘtergere
  9. Atunci asa facem, zic. Misto blogul tau.

    RăspundețiȘtergere
  10. Io m-am râs şi puţin îmi pasă dacă te aşteptai la reacţie. E fani!

    RăspundețiȘtergere