marți, 24 noiembrie 2009

Tommy Lee Jones

xenu: si ce filme ti-au placut tie cel mai tare?
y: great expectations
xenu: ah, alfonso cuaron
y: nuuu, e cu ethan hawke

Nu mi s-a intamplat niciodata sa imi placa oamenii pentru ceea ce sunt ei. Nu mi-au placut pentru ca sunt buni sau simpli, ci pentru ca imi impartasesc inchipuirile. Ca Lars von Trier, ca Giles, ca Gareth Pugh, ca Air (ca tot vin la Bucuresti), ca una, ca alta. Toti oamenii pe care ii accept in jurul meu, si fac asta de multa vreme, sunt oameni selectati pe baza acestor criterii pe care le recunosc drept nesanatoase. Poate de asta sunt atat de putini. Traiesc cu asta, si, in oarecare masura mi-o si asum. Mitzy imi zice, totusi, ca cel mai bine este sa ii placi pe oameni pentru ceea ce sunt on the inside. Dar nu pot. Din fericire, nici el nu poate, asa ca nu ma pot considera singura defecta in povestea asta. Asta ar fi o alta problema foarte mare, care tine de coconul despre care am sa dezvolt alta data.
Ei bine, si cand ma aflu intr-o situatie in care cineva vrea sa imi ofere afectiune rusinoasa dar nu corespunde criteriilor dupa care aleg eu oamenii, ce fac? Ma ascund, evident, fug cat mai departe pentru ca, nu-i asa, nu ii pot spune omului ca nu am chef sa vorbesc cu el pentru ca ii place Tommy Lee Jones. Sau pentru ca imi spune ca unul dintre filmele lui preferate este Meet Joe Black. Asta m-ar face extrem de superficiala, nu?

Ei bine, nu. M-am hotarat, impreuna cu Ines, ca oamenii se impart, pe lumea asta, in doua categorii. Este ca atunci cand vezi totul in alb sau negru. Noi am decis ca vedem lucrurile in Tommy Lee Jones si restul. Aceasta teorie extrem de respectabila si aproape stiintifica se aplica la orice. A mers si la alegeri: oamenii Tommy Lee Jones nu au reusit sa voteze pe cine trebuie sau pe cine vrem noi. Din cauza lor ne merge rau, pentru ca oamenii care se uita la filme cu Tommy Lee Jones au drept ideal in viata sa isi cumpere masina si casa, si evident ca toti ajung sa si le ia si ne polueaza pe noi, restul, cu masinile lor mari si inutile. Oamenii Tommy Lee Jones se duc la mall, la cinema, si nu isi pun telefoanele pe silent, fac gratare si lasa resturile in padure, vorbesc tare, fac politica samd. Si, ca sa nu uit, ca asta mi se pare foarte important. Oamenilor Tommy Lee Jones le pute totul in tara asta, nu le convine nimic.
They shall be ignored, then.

2 comentarii: