sâmbătă, 8 mai 2010

N-am carte

Octavian chiar pare sa aiba impresia ca eu citesc serios, ceea ce nu e adevarat. Am perioade in care citesc intens, in ritmul o carte/zi (din cauza asta uit aproape tot), iar apoi pauze lungi in care ma hranesc cu reviste, Will&Grace si Absolutely Fabulous. Acum sunt intr-o astfel de perioada. Totusi, cu capul plecat, am sa preiau leapsa, fie si numai ca sa imi fie invatatura de minte ca sa imi organizez si eu lecturile si, eventual, sa mai si notez una alta despre ce citesc. Nu imi este foarte clar daca intreaga leapsa se refera la carti citite in 2010, dar poate am sa ma lamuresc pe parcurs. Deci:

Câte cărți ai citit până acum în 2010?
Cum ziceam, nu stiu. Daca e sa pun ultimele carti pe care imi amintesc ca le-as fi citit, atunci ar fi vreo 13.

Câte cărți de ficțiune și câte de non-ficțiune?
3- non-fictiune si restul fictiune.

Care e proporția de scriitori bărbați vs. femei?
Asta chiar mi se pare o intrebare draguta, pentru ca, iata, am citit o singura carte scrisa de o femeie, si aia foarte proasta. Cartea, nu femeia. Este vorba despre "Frumosul sex al barbatilor", si a fost un fel de obligatie de serviciu, ca sa ma dezvinovatesc :)

Care e cartea preferată citită până acum în 2010?
Aici oscilez intre "Never have you dog stuffed" a lui Alan Alda, "A Million Little Pieces" (James Frey) si "The Job: Interviews with William S Burroughs". Deci, iar, nu stiu.

Care e cartea care ți-a plăcut cel mai puțin până acum în 2010?
Hmm, dat fiind ca nu o mai pot face de rahat pe Florence Ehnuel pentru "Frumosul sex", il voi alege pe Yves Richez cu "Louis de pe Batranul Continent", o carte motivationala extrem de neplacuta si de prost scrisa, o pilda penibila care ar trebui sa te invete cum sa traiesti mai bine. Si sunt foarte sigura ca nu poti trai mai bine daca citesti mai prost.

Ai început vreo carte și n-ai putut să o termini?
Aici m-am confuzat eu. Adica in toata viata mea? Sau acu, in 2010? Anyway, am inceput multe carti pe care nu am putut sa le termin, nici nu ma pot gandi acum la una singura, iar daca nu am reusit sa le termin este, cu siguranta, pentru ca nu merita. De ce sa mai vorbim despre ele?

Care e cea mai veche carte citită?
Iar sunt confuza. Daca este vorba despre cartile citite recent, atunci trebuie sa fie "Brideshead Revisited", de Evelyn Waugh, publicata pentru prima data in 1945.

Dar cea mai nouă?
Se prea poate sa fie "A Week at the Airport" a lui Alain de Botton.

Cel mai lung și cel mai scurt titlu?
Cel mai lung, fara urma de indoiala, este "The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society", pe care am insfacat-o amuzata dintr-un cos de la second hand tocmai din cauza titlului. Iar cel mai scurt - "About a Boy" a lui Nick Hornby.

Cea mai lungă și cea mai scurtă carte?
Nu cunosc asta despre cartile citite in 2010 si nici nu ma intereseaza. Dar, dintre cartile care mi-au placut mult mult, cred ca cea mai scurta a fost "Portretul domnului W.H." - Oscar Wilde, iar cea mai lunga, cu siguranta, "In cautarea timpului pierdut".

Câte cărți împrumutate și/sau de la bibliotecă?
2 imprumutate de la prieteni, restul cumparate. Nu am mai calcat de ani buni intr-o biblioteca (de cand m-am mutat in Bucuresti, mai precis). Dar poate ca nu ar fi o idee rea.

Câte cărți citite sunt traduceri?
Din cele 13 de anul acesta de care imi amintesc, 6 sunt traduceri.

Care e cel mai citit autor anul acesta?
Nick Hornby si Alain de Botton.

Ai recitit vreo carte?
Hehehe, asta e o poveste intreaga. Am recitit de multe ori aproape toate cartile care mi-au placut. Am perioade din an in care recitesc anumite carti ca sa imi amintesc de prima data cand le-am citit samd. Un intreg ritual.

Care e personajul preferat din cărțile citite până acum în 2010?
Cred ca James din "A Million Little Pieces", dar asta pentru ca imi aminteste de cineva foarte cunoscut. Ca doar nu era sa zic ca mi-a placut de Ludwig, din "Ludwig Wittgenstein si David Pinsent".

Ce țări ai vizitat prin cărțile citite?
O multime, cu siguranta de multe ori mai multe decat am vizitat in realitate, si chiar unele tari imaginare in care mi-ar placea sa ma duc acusica.

Ce carte nu ai fi citit dacă nu ți-ar fi fost recomandată?
Rar citesc la recomandarea cuiva. Asta pentru ca sunt suficient de aroganta sa cred ca ma pricep. Sau ca am mana buna.

Ce scriitori descoperiți în 2010 ai vrea să citești mai mult?
Alan Alda, care nu e scriitor. Si James Frey.

E vreo carte a cărei lectură îți pare rău că ai amânat-o?
"The Collection" de Gioia Diliberto, un roman despre Mademoiselle Chanel si cusatoresele ei; pe care l-am primit cado aseara si de care ma voi apuca dupa ce termin cu leapsa :P

Care leapsa se duce mai departe la Mitzy, Runbaby si Raul.

2 comentarii:

  1. hihi, multumesc mult >:D<
    leapsa nu era una cantitativa, oricum, imi pare rau ca a sunat asa :-S
    sa spunem ca era una care a mers mana in mana cu spiritul meu voyeuristic pe care va rog pe aceasta cale sa-l acceptati sau lapidati :D

    xoxo
    O.

    RăspundețiȘtergere
  2. nu a sunat, doar ca m-am suparat eu pe mine dupa ce am vazut ce ordine ai in carti si in idei. esti un exemplu pentru noi toti :D

    RăspundețiȘtergere